J A P O N I J A

1999.12.27

1999.12.28

Taikos žygis artėja į pabaigą (informacija spaudai)

1999.12.29

Hirosima, JAPONIJA

2000.01.01

Tokijas, JAPONIJA

2000.01.19

ATGAL

1999.12.27

We met at Kobe Port. We are going to have a lunch.

[Susitikome Kobe uoste. Einame priešpiečiauti.]

Katsuyuki Nakano

1999.12.28 (6:30, rytas)

Atrodo, Japonijoje nelabai turėsime laiko laiškų rašymui. Katsu paruošęs intensyvią programą, ir kasdien mes susitiksime naujų draugų. Mums labai reikėtų žygio marškinėlių, kuriuos galėtume padovanoti padedantiems japonams.

Šiandien reikia nuvažiuoti per 100 km, kartu važiuos keli japonai.

Sigitas

Taikos žygis artėja į pabaigą (Informacija spaudai)

1999.12.29

Prieš šešiolika mėnesių Sietle (JAV) prasidėjęs Didysis tūkstantmečio taikos žygis dviračiais aplink pasaulį artėja į pabaigą. Gruodžio 27 d. dešimt žygio dalyvių: lietuviai Goda Čiplytė, Sigitas Kučas, Edvardas Žižys, lenkai Slawomiras Platekas, Waldemaras Grabka, meksikietis Manuelis Monsalvo, italai Carlotta Dall’aglio, Piercarlas Marinas, kroatė Ančica Komljenovič ir vokietaitė Berthlinda Boltner iš Šanchajaus atplaukė į Japonijos uostą Kobę. Tai - 45-oji, paskutinė taikos žygio šalis. 2000-uosius metus žygeiviai pasitiks Hirosimoje, kuri 1945-ųjų metų rugpjūčio 6 d. tapo pirmąja atominės bombos auka. Nuo to laiko šio miesto vardas visam pasauliui primena šiurpią tragediją, įspėja apie žmonijos susinaikinimo pavojų ir skatina siekti taikos.

UNESCO remiamas taikos žygis, kurio maršrutas apėmė Šiaurės, Vidurio ir Pietų Ameriką, Afriką, Europą ir Aziją, beveik visose šalyse susilaukė didelio gyventojų susidomėjimo. Pasižiūrėti į dulkinus, pavargusius, marškinėliais su “Great Millennium Peace Ride” ženklu vilkinčius keliautojus, į jų maišais apkarstytus dviračius, pasiklausyti pasakojimų apie žygį ir jo tikslą susirinkdavo minios smalsuolių. Ypač daug jų, draugiškai nusiteikusių, buvo Azijos šalyse. Tačiau Azijoje žygeiviai patyrė ir didžiausių sunkumų. Daug laiko jie sugaišo Indijos sostinėje Delyje, laukdami vizų ir leidimų keliauti toliau. Vakarų Bengalijos provincijoje tragiškai žuvo jų draugas perujietis Walteris Ramonas. Velionio palaikai buvo kremuoti ir išsiųsti į tėvynę, tačiau simboliškai jis keliauja toliau: vykdydami šeimos valią, dalelę bendražygio pelenų žygeiviai vežasi su savim į Hirosimą.

Nors Azijoje žygeivių maršrutas daug kur ėjo nacionalinių konfliktų ir religinės nesantaikos išvargintų šalių vietomis, su taikos idėja keliaujantiems dviratininkams pavyko įveikti sunkiai atsiveriančių šalių sienas. Pabuvoję Izraelyje ir Palestinoje, jie sugebėjo patekti į Siriją, o tai yra ypatingai sunku. Juos įsileido net karinio režimo valdomas Myanmaras (buvusi Birma). Beveik tris savaites dviratininkai važiavo per šią šalį lydimi kareivių. “Tik atvykus mums buvo pareikšta, kad esame svečiai, ir valstybė apmokės mūsų kelionės išlaidas. Visą kelią mus lydi apsauga, miegame geruose viešbučiuose”, - dalijosi įspūdžiais žygio vadovas Sigitas Kučas. Tokia “globa” iš pradžių erzino prie laisvės pripratusius dviratininkus. “Pirmosiomis dienomis mums neleido niekur savarankiškai eiti. Kai pasakėme, kad norėtume pasižiūrėti kaime vykstantį festivalį, mums atvežė sunkvežimiais šokėjų grupes, bet išeiti neleido…” Tačiau patį precedento neturintį įvykį, kad dabartinė Myanmaro valdžia leido dviratininkams įvažiuoti į šalį ir bendrauti su gyventojais, žygeiviai vertina teigiamai ir laiko žingsniu į atvirumą. Juos sužavėjo Myanmaro žmonių nuoširdumas ir kultūra. Nors šalis labai skurdi, čia jie nematė elgetų, o miestų gatvės stebino savo švara. Myanmare grupė buvo atskirta nuo savo draugų ir rėmėjų likusiame pasaulyje. Čia nebuvo galimybės gauti žinių elektroniniu paštu.

Iš Myanmaro žygeiviai atvyko į Laoso sostinę Vientianą, kuriame juos, kaip ir kitose šalyse, globojo Lenkijos diplomatai. Po surengtos spaudos konferencijos visą puslapį žygiui paskyrė laikraštis “Vientiane Times”. Laose buvo sprendžiamas tolimesnis žygio likimas. Iki tol visos GMPR Lietuvos fondo, Nacionalinės Lietuvos UNESCO komisijos ir Lietuvos diplomatų pastangos gauti Kinijos valdžios leidimą įvažiuoti į šalį buvo bergždžios. Atrodė, kad Kinija, - viena didžiausių pasaulio valstybių, - liks vienintelė, atsisakiusi įsileisti taikos žygeivius. Tačiau Kinijos ambasada Vientiane netikėtai išdavė vizas. “Taikos žygis įveikė Didžiąją kinų sieną! Tai dar kartą patvirtino mūsų įgytą patirtį, kad viską lemia ne instrukcijos ar taisyklės, o gera žmonių valia”, - komentavo šį faktą Sigitas Kučas.

Dėl sugaišto laiko pakeitusi anksčiau numatytą maršrutą, grupė atskrido į Kinijos miestą Kunmingą, o iš ten dešimt dienų keliavo per kelias šalies provincijas kol pasiekė Šanchajų. Du didmiesto laikraščiai “Shanghai Star” ir Shanghai Daily” išspausdino reportažus su žygeivių nuotraukomis pirmuosiuose puslapiuose.

Iš viso nuo kelionės pradžios žygeiviai dviračiais įveikė per 23 tūkstančius kilometrų. Gruodžio 30 d. jie pasieks kelionės tikslą - Hirosimą, o po to dar tris savaites keliaus iki Tokijo. Lietuviai į namus sugrįš sausio pabaigoje.

Hirosima, JAPONIJA

2000.01.01

Su taikos vėliava ir meile širdyse Tūkstantmečio išvakarėse pasiekėme Hirosimą.

Per 17 mėnesių apkeliavome pasaulį aplankydami 45 šalis Šiaurės ir Pietų Amerikose, Afrikoje, Europoje bei Azijoje. Nuvažiavome 23500 km dviračiais, daugiau nei 600 dviratininkų ilgesniam ar trumpesniam laikui buvo prisijungę prie žygio. Pakeliui sutikome tūkstančius entuziastų bei palaikančių Taikos žygio idėją. Tik dėka šių žmonių mums pavyko įgyvendinti mūsų idėją ir pasitikti naująjį tūkstantmetį Japonijoje. Ačiū jums.

Su mintimis apie jus ir dėkingumu už palaikymą uždegėme žvakutes Taikos atmininmo parke.

Linkime visiems mūsų draugams ir visiems planetos gyventojams, kad naujasis tūkstantmetis taptų taikos ir ramybės era!

“Kiek yra įmanoma ir kiek tai priklauso nuo jūsų, stenkitės su visais gyventi taikiai” RM 12,18 (NIV) - Slavekas.

“Dabar žinome, kad galime daugiau, negu galvojome” - Pieras ir Karlota.

“Įgyvendinę savo svajones, būsite daug laimingesni ir padarysite laimingesniais kitus” - Valdemaras.

“Kiek gali - būk tiesus ir ir atviras, ir neprarask orumo su kuriuo gimei” - Manuelis.

“Laikas priklauso mums” - Goda.

“Jei gali pasikeisti pats, galėsi pakeisti ir pasaulį” - Sigitas.

“Tobulėjame pažindami pasaulį ir darydami tai su meile. Visi esame tame pačiame kelyje” - Ancica.

“Laikas gyventi, laikas svajoti” - Valteris.

Edvardas, Berti.

Tokijas, JAPONIJA

2000.01.19

Lina Žukauskaitė, Edvardas Žižys, Dainius Kamaitis, Goda Čiplytė, Sigitas Kučas2000 m. sausio 16 d. vakare dešimt šauniųjų Taikos žygio aplink pasaulį dviračiais dalyvių, prisijungus 26 japonams, sėkmingai pasiekė Tokiją. Nors kelionė buvo sunki ir varginanti - dviratininkams teko patirti nepervažiuojamus Japonijos kelių kamščius - žygeivių veiduose švietė šypsenos. 525-tą kelionės dieną pagaliau sėkmingai pasiekta Japonijos sostinė.

Žygeivius pasitiko Lietuvos ir Lenkijos ambasadų bei Japonijos studentų organizacijos, kuri rūpinosi žygeiviais viso jų buvimo Japonijoje metu, atstovai. Vakaro-susitikimo metu žygeiviams teko atsakyti į įvairiausius japoniukus dominusius klausimus: ką jie darydavę, jei kuris nors iš komandos pavargdavęs, ar labai jautėsi šalių skirtumus kertant sienas, ką ruošiasi žygeiviai daryti grįžę į savo šalis, ar sutiktų dar kartą pakartoti tokią pusantrų metų trukusią kelionę.

Oficialioji susitikimo dalis baigėsi paskutiniame kelionės taške išskleidžiant 40 metrų ilgio Taikos juostą, kurią žygeiviai vežėsi aplink pasaulį ir ant kurios pirmasis pasirašė Lietuvos Prezidentas Valdas Adamkus. Tarsi simboliškai - paskutinę kelionės dieną savo linkėjimus ant šios juostos tolimiausios Lietuvos Ambasados vardu užrašė Ambasados pirmoji sekretorė Lina Žukauskaitė.

LR Ambasada Japonijoje, kuriai vadovauja Laikinasis reikalų patikėtinis Dainius Kamaitis, džiaugėsi galėdama priimti ir pagerbti žygeivius iš Lietuvos ir pačioje Ambasadoje.