R U S I J A

Kaliningradas, RUSIJA

1999.06.22

ATGAL

GodaAtsisveikinome su Lenkija ir po ilgokai užtrukusių pasienio formalumų šypsojomės lietumi pasitikusiam Karaliaučiaus kraštui. Rusijos muitinėje lietuvius maloniai nustebino Lietuvos konsulato Kaliningrade darbuotojai, merginas pradžiuginę gėlėmis. Čia pat laukė ir srities sporto komiteto atstovas, vėliau padėjęs greitai pasiekti Karaliaučių: juk visai sričiai perkirsti (160 km) teturėjome vienintelę dieną. Taigi kol muitinės paskolintu PAZ'iku atlingavome (su visais dviraciais) į Kaliningradą, sporto komiteto atstovo „atskraidinti" Sigitas ir Valteris čia jau buvo spėję papasakoti savo įspūdžius žurnalistams. Paniurusiame Kaliningrade neužtrukome: pietūs, trumpa ekskursija prie atstatytos katedros ir mynimas tolyn. Tuoj už Karaliaučiaus dar kartą įsitikinome, kad Dievas tikrai saugo žygio dalyvius: lenkdamas mūsų kompaktišką koloną ir stabdydamas nuo šlapio kelio į griovį nuslydo lengvasis automobilis, stebuklingai pataikydamas į tarpą tarp dviejų dviratininkų. VilePadėjome automobilį išvilkti ant kelio ir priešindamiesi lietui ir vėjui numynėme toliau. Kitas stabtelėjimas tik pakelės kavinukėje Krante (Zelenogradske). Įsismarkavęs lietus ir tušti skrandžiai tiesiog išprovokavo sustoti vakarienei, o maloni kavinukės šeimininkė vos spėjo virti vandenį mūsų kavai ir arbatai. Apšilus ir užkandus likusieji keliolika kilometrų iki Djuny poilsiavietės jau nebeatrodė sunkūs. Įsikūrę nakvynei iškart visi išskubėjome prie šėlstancios jūros, o po to ilgai vakarojome degustuodami rusišką degtinę ir lietuviškus lašinius...

Taigi, vakarojome ilgai, o keltis reikėjo anksti: dviratininkų nekantriai laukė Lietuva.